Foto: Marnix Bijl

Gästupplevelse Cirkeln eller Guest Experience Lifecycle

En 2 timmars workshop om hur du kan jobba proaktivt med att höja gästens upplevelse under flera tillfällen i boknings- eller gästupplevelsecirkeln.
Mer kontakt betyder merförsäljning.

 

Workshop om guest experience lifecycle gästupplevelsecirkel

Gästupplevelsecirkel

Under workshopen jobbar vi med:

  1. De olika stegen i boknings- eller upplevelseprocessen som våra gäster går genom. Från att dem letar på nätet till check-in och från vistelse till hemkomst.
    Hur kan vi komma i kontakt med och påverka våra besökare under de olika stegen?

  2. Vad kan vi göra proaktivt för att hjälpa våra gäster att ta ett beslut som ger merförsäljningsmöjligheter.

  3. Praktiska förebilder och övningar

Resultat: Du förstår hur gästens upplevelsecirkel fungerar. Du får kunskap om när och hur du kan kontakta gästen i de olika stadier. Planering och prioritering om hur du kan använda olika hjälpmedel såsom sociala medier, mejl, hemsidan och bedömningshemsidor. Du går hem med praktiska tips och färdiga mallar du kan använda i din verksamhet.

För vem?
Regioner, Destinationer och andra turismorganisationer som vill öka kunskapar hos medlemmar och aktörer inom turismbranschen.
Gruppstorlek:
Max 18 deltagare
Pris:
7500 Kr exkl. Moms och resekostnader

Här nere kan du skicka en förfrågan om du vill boka eller vill få mer information.